Tuesday, August 11, 2009

Lawatan Pelajar Tadika

Pada 17hb Jun 2009 iaitu pada hari Rabu yang lalu seramai 31 pelajat tadika tampin dan dibantu dengan 7 penyelia tabika telah mengadakan lawatan sambil mengadakan aktiviti membaca dan pendaftaran percuma.majlis diselenggara oleh Pustakawan bertugas dan Pegawai Perpustakaan daerah Tampin.


Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan ialah memberi sedikit penerangan berkaitan perpustakaan dan ppik kepada pelajar dan penyelia tadika serta memberi peluang kepada kanak-kanak tabika memilih dan membaca buku yang ada di perpustakaan desa Taman Indah ini.Selain itu juga aktiviti bercerita oleh Pustakawan yang terlibat juga menarik perhatian kanak-kanak tabika ini. Sesi kuiz juga telah dijalankan dan kanak-kanak ini diberi hadiah berupa pensil warna dan air kotak sebagai membakar semangat mereka untuk menjawab soalan ilmu yang berkaitan.

dibawah disertakan beberapa slot gambar semasa sesi lawatan itu berlangsung. Moga dengan lawatan ini dapat membuka mata dan pemikiran kanak-kanak dan penyelia tadika tentang fungsi Perpustakaan Desa Taman Indah ini dan juga PPIK yang terdapat di perpustakaan ini.






Semoga dengan lawatan ini dapat memberi maklumat dan membuka minda para pelajar dan penyelia mengenai pentingnya perpustakaan sebagai tempat yang sesuai bagi anak-anak mereka menghabiskan masa dan membuat ulangkaji serta menambah ilmu pengetahuan dengan pelbagai jenis dan tajuk buku boleh didapatkan di Perpustakaan desa Taman Indah ini.

sekian,Penyelia PPIK Taman Indah





No comments:

Post a Comment